Skip to main content

Gemeente Waterland zoekt een

Toezichthouder Bouwen, Wonen en Handhaving

Wat ga jij doen als Toezichthouder Bouwen, Wonen en Handhaving? 

Als Toezichthouder Bouwen en Wonen zorg je ervoor dat alle afgegeven vergunningen voor bouwen, horeca, evenementen en meer worden nageleefd. Je controleert bouwveiligheidsplannen, constructieve gegevens en zorgt dat dossiers op orde zijn. Daarnaast los je klachten op en voer je eindcontroles uit. Je werkt nauw samen met collega’s en fungeert als aanspreekpunt voor vergunningen en bouwvragen.

Werkzaamheden:

  • Controleren van bouwveiligheidsplannen en constructieve gegevens: Zorg ervoor dat alle veiligheids- en constructieplannen voldoen aan de wettelijke eisen.
  • Zorgen dat dossiers compleet en correct zijn: Houd alle documentatie up-to-date en zorg dat alles correct is vastgelegd.
  • Uitvoeren van controles tijdens het bouwproces: Voer regelmatig inspecties uit om te controleren of de bouw volgens de vergunningen verloopt.
  • Oplossen van klachten binnen de wettelijke kaders: Behandel klachten van bewoners en bedrijven en zorg voor oplossingen die binnen de wet vallen.
  • Uitvoeren van eindcontroles en administratieve afhandeling in de BAG: Zorg voor de laatste inspecties en verwerk alle administratieve taken in de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG).
  • Opstellen van opnamerapporten bij overtredingen en begeleiden van het proces:Documenteer overtredingen en begeleid het proces om deze op te lossen, inclusief het inschakelen van juristen indien nodig.
  • Samenwerken met juristen en eventueel opleggen van bouwstops: Werk samen met juridische experts om bouwstops op te leggen wanneer dat nodig is.
  • Fungeren als contactpersoon voor vergunningen en bouwvragen: Wees het aanspreekpunt voor vragen over vergunningen en bouwprojecten.

Taken Omgevingsdienst

  • Vertalen van p&c-producten naar gemeentelijke voorstellen en advies uitbrengen: Zet producten zoals begrotingen en jaarrekeningen om in voorstellen voor het gemeentebestuur en geef advies aan de portefeuillehouder.
  • Vaststellen van mandaatbesluiten: Zorg ervoor dat mandaatbesluiten worden goedgekeurd en vastgelegd.
  • Aanleveren van input voor beleidsprogramma’s van de Omgevingsdienst: Lever input voor beleidsprogramma’s, zoals het Uitvoeringsprogramma, aan.
  • Fungeren als accounthouder en contactpersoon voor vragen: Beantwoord en zet vragen door tussen de gemeente en de Omgevingsdienst.
  • Bijwonen van overleggen en voorbereiden van vergaderingen: Neem deel aan vergaderingen en bereid deze voor door input te leveren en voor te bespreken

Natuurlijk kunnen we niet alle informatie kwijt in deze vacature en heb je mogelijk nog vragen.

Neem dan gerust contact op met:

  • Tobias de Graafafdelingsmanager06 238 61 55
  • Nick BlokCoördinator team VtH06 111 95 963

Je mag ook Eddy Marques contacten als je vragen hebt over de procedure op 06-46266634.

 

Wie zoeken we?

  • Een afgeronde relevante Mbo-opleiding of gelijkwaardig werk- en denkniveau.
  • Bouwkundige opleiding of kennis en kunde over bouwregelgeving is een pré.
  • Werkervaring binnen het vakgebied strekt tot aanbeveling.
  • Goede mondelinge en schriftelijke (communicatie) vaardigheden.
  • Een stevige persoonlijkheid met voldoende lef en (zelf) vertrouwen.
  • Sociale, maatschappelijke en/of economische binding met de gemeente Waterland of de regio Waterland strekt is een pré.
  • Je past je makkelijk aan in een veranderende en ontwikkelende organisatie en zoekt actief naar mogelijkheden om jouw steentje hieraan bij te dragen.

Wat kunnen wij jou bieden?

  • Een contract voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Een marktconform salaris (maximaal € 4.297,- bruto per maand, schaal 8) op basis van een 36-urige werkweek. Voor een minder ervaren kandidaat geldt de aanloopschaal (schaal 7).
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto maandsalaris.
  • De mogelijkheid tot hybride werken, waarbij je een deel van de week thuis kunt werken.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • Een aantrekkelijke reiskostenvergoeding en thuiswerkvergoeding.
  • Goede ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden.
  • Een heel goed pensioen dat door ABP wordt geregeld.
  • Aandacht voor vitaliteit, bijvoorbeeld door een fietsregeling vanuit het IKB, een vitaliteitsbudget en het organiseren van zaalvoetbal.
  • Een actieve personeelsvereniging.

Wordt jij onze Toezichthouder Bouwen, Wonen en Handhaving?

Laat hier je gegevens achter.


    Pierebaan 3, 1141 GV Monnickendam – www.waterland.nl